Landingspagina's
Wat als je een pagina kan maken die je bedrijf automatisch in de kijker brengt. Een pagina die voldoet aan alle verwachtingen doch simpel en gebruiksvriendelijk is en vooral eenvoudig voor de bezoeker.
Een landingspagina is de webpagina waar een bezoeker op terechtkomt nadat hij of zij op een zoekresultaat of op een advertentie heeft geklikt.
De landingspagina is je eerste indruk en je weet wat daarover gezegd wordt; die maak je maar één keer.
Een landingspagina is een losse alleenstaande webpagina waar je via advertenties, mailings, social media of drukwerk mensen naartoe stuurt met een specifiek doel voor ogen. Vaak een bepaalde actie of call-to-action te bereiken.
Een landingspagina is niet langer onbereikbaar of duur maar je dient wel bepaalde regels in acht te houden. We geven u graag een vijftal tips om mee rekening te houden.
Informeer zeker naar onze vaste prijs voor het maken van een professionele landingspagina.
5 Tips
1. Win het vertrouwen van de bezoeker
Het heeft geen zin om als kledijzaak te adverteren op luxe mode artikelen terwijl je alleen werkkledij verkoopt. De bezoeker zal hierin niet trappen en direct van je pagina wegklikken want dit zou helemaal niet zijn waar hij of zij op zoek naar is. Door de omschrijving in je advertentie of zoekresultaat (SEO tekst) te laten overeen komen met de informatie op de landingspagina, kom je betrouwbaar over. Wanneer de verwachting van de bezoeker aansluit op de informatie op de webpagina, is de kans bovendien groter dat hij of zij de gewenste conversie (actie) uitvoert.
2. Duidelijke acties (call-to-action)
De landingspagina heeft een doel waarvan je hoopt dat je bezoekers hiertoe overgaan. Het zinnetje waarmee je deze actie oproept, moet onmiddellijk zichtbaar zijn (bijvoorbeeld door een opvallende knop). Bezoekers spenderen de eerste keer niet heel erg lang op je landingspagina en scrollen liever niet. Zorg dan ook dat de content die je onmiddelijk wenst te laten zien zonder scrollen zichtbaar is.
3. Maak navigatie onmogelijk
Idealiter zeggen we dat duidelijke navigatie erg belangrijk is op een website, maar voor een landingspagina is dit zo goed als overbodig. Je landingspagina heeft namelijk een helder doel en op deze pagina wil je de bezoeker niet afleiden. De landingspagina draait volledig om de juiste acties (call-to-action). Zorg dus voor rust en verwijder onnodige navigatie en linkjes.
4. Overtuig de bezoeker
Mensen hebben nou eenmaal hun gewoontes en die kan je hier op de juiste manier gebruik van maken. We hebben gewoon meer vertrouwen als wij zien dat anderen ons voor waren. Er zijn genoeg trucjes om je bezoekers te overtuigen, denk maar eens aan recensies van tevreden klanten of het plaatsen van de alom gekende klassieker ‘Nog maar enkele plaatsjes beschikbaar’ (een gevoel van tekort creëren).
5. Formuleer kort en krachtig
Hoe eenvoudiger je landingspagina te lezen is, hoe groter de kans op conversie (actie). De call-to-action en andere tekst op je landingspagina moeten kort, bondig en informatief zijn. Door het kort benadrukken van de voordelen (denk in rijen; hier zijn wij mensen verzot op!) en welke stappen de bezoekers NU moeten ondernemen, stuur je hen de goede kant op.